Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Call of Duty 2 teljes játékleírása.

2008.09.23

 

Kép

 

A 2003-ban megjelent Call of Duty hatalmas sikereket ért el, több "Az Év Játéka" címet és díjat sepert be. Elképesztõ háborús hangulatával, hanghatásaival, 3 különbözõ kampányra épülõ játékmenetével azt hiszem, ez nem is csoda Az Infinity Ward elsõ játékával elérte azt, amit más fejlesztõ máig nem tud. Nem volt kérdéses a kiegészítõ érkezése sem. 2004-ben került a boltok polcaira a Grey Matter Studios szárnyai alatt fejlesztett United Offensive. Továbbfejlesztett Multiplayer-ével, és még monumentálisabb csatáival az utóbbi idõk legnagyszerûbb kiegészítõjévé vált háborús játékok terén. Majd pedig jött a 2005-ös év, és ezzel a Call of Duty 2.


Dolgok, amik változtak:
A legszembetûnõbb újdonság egyértelmûen az új garfikai motor. Az Infinity Ward nem bízta másra a melót, így saját maga készítette. A screenshotok elárulják, hogy nem végeztek rossz munkát. Hatalmas területeket fogunk bejárni és megcsodálni. Fantasztikus a füstgránát kiterjedõ "lepedõje", a homok- és hóviharok, valamint a karakterek kidolgozása. A legjobb az egészben, hogy még egy gyengébb gépen is szépen elfut, nem minimum beállításokon.

Másik remekbeszabott újítás az úgynevezett Battle Chater System. Ennek köszönhetõen az AI feltudja térképezni a környezetet, az ellenség pozícióját, a jármûvek közeledését. És ezt a tudtunkra is adja! Megmondja, hogy hol van az ellenség, melyik házban, hányadik emeletén és melyik ablakban. Pörfekt!

Érdekes, ámbár merész újítás a regeneráló rendszer. Ha sok ólmot kapunk magunkba, akkor nem egészségügyi csomagok keresésével kell foglalkozni, hanem félrehúzódunk, és hõsünk kvázi meggyógyítja magát. Ez gyakran megkönnyíti helyzetünket, de Veterán módban már nem olyan egyszerû és könnyû a dolgunk...


A pályák is nagyobbak, élvezetesebbek és több úton végigjárhatók.


És amik SAJNOS nem:
Akármennyire is hangulatos és élvezetes játék a Call of Duty 2, megvannak a hibái (bár nem sok). A szkriptek, és a még mindig elég lineáris játékmenet. Az ember teljesen jogosan érez késztetést, hogy újra és újra végigvigye, amivel nincs is gond az elsõ 2-3 alkalommal. De ezután a játékos már szinte kívülrõl tudja az ellenfelek helyét, és ez kicsit sokat ront a dolgon.

Másik, számomra kicsit negatívum a szovjet társaink elég bugyuta és már-már nevetésre késztetõ beszéde, amelyet már a CoD és a CoD: UO-nál is mindenki a pokolra kívánt. Sokkal élvezetesebb lenne meglátásom szerint, ha tényleg oroszul beszélnének az elvtársak, és angolul alatta lenne a felirat. Szerintem...

Fegyverek:
Errõl nem szeretnék túl sok mindent mondani, hisz Fegyverleírás is készül más(ok) által, így inkább a fegyverekhez tartozó dolgokról mondok pár szót.

Mesterlövész puskánk használatakor már visszatarthatjuk lélegzetünket, s ezzel pontosabban és halálosabban tudunk lõni, Ehhez járul még egy hangeffekt is, amely tulajdonképpen a környezet hangjainak lehalkítása. Egyszerû, de megnyerõ és hangulatos.

Továbbra is adhatunk barackot fegyvereink tusával csúnya ellenségeink fejére. Ám ha rám hallgattok és a Shiftet használjátok puskatussal való ütésre, akkor a "Beragadó billentyûk" billentyûparancsát kikapcsoljátok, mivel az alapból a Shift 5-szöri lenyomása.

A Call of Duty 2-ben gránátjainkat már egy gomb lenyomásával eldobhatjuk. Füstgránátból is kapunk kezdéskor 4-et, ami nagyon hasznos olykor. Márcsak taktika és látvány szempontjából is.

Multiplayer:
Röviden és tömören REMEK!! Aki már a Call of Duty 1-et is szerette multiban, akkor ezt is fogja..garantálom. Az új PATCH-ben már megtalálható a Punkbuster, aminek hiánya a játék megjelenésekor nagy felháborodást keltett tisztességesen játszó FAN-ok körében. Az akció folyamatos, sosem érzed, hogy unalmas lenne. A pályák is remekül vannak elkészítve, a lövésztõl az assault-os RAMBO-ig mindenki megtalálhatja rajtuk az ellenséghez vezetõ utat. FONTOS: a tiszta, értelmes és jó COD-os sosem szidja a másik anyját, fõleg úgy, hogy még be is írja játék közben. Szóval ezt kerüljétek, mert csak gond lesz belõle.
Játékmódokból a jól megszokott Deathmatch, Team Deathmatch, Capture the Flag, Search and Destroy és a Headquarters köszön ránk.

Minimum gépigény:

  • 100% DirectX ® 9.0c kompatibilis 3D videokártya hardveres gyorítással, 64 MB videomemóriával
  • 100% Windows ® 2000/XP kompatibilis egérrel és billenytûzettel
  • Pentium ® IV 1.4GHz or AMD Athlon 1.4GHz
  • 256 MB RAM (512 MB ajánlott)
  • 100% DirectX ® 9.0c kompatibilis 16 bites hangkártya
  • 4.0 GB tömörítetlen szabad hely a merevlemezen ( plusz 600 MB Windows ® 2000/XP swamp fájlnak)
  • 2x sebességû DVD-ROM meghajtó

Mindent összevetve a legjobb háborús játék, amit eddig kiadtak. Élvezetes, monumentális csaták, gyönyörû grafika, pokoli jó hangeffektek, remek single player kampány, és megunhatatlan Multiplayer. Mindenkinek csak ajánlani tudom.

 

Remélem megtudtad amit akartál :D